onsdag 13. april 2011

Påkledning i overgangsperioder

Det er jo ingen tvil om at høst og vår er vanskelige tider å kle på både seg selv og barn.
Ofte kler man vel gjerne på barna mer riktig enn seg selv..

Med dager der tempraturen kommer over 20 grader sier det seg selv at ull, ull og dress kanskje er litt i overkant? Eller?
Jeg har faktisk minimalt med klær som passer til snuppa i bomull nå, alt er jo i ull! Det ble litt når vi gikk igjennom arveklær og godt er det!
Hun sier jo ifra og gir greit uttrykk for hva hun synes er kaldt og varmt, så lag på lag av tøy er greit der.

Men lillemann er verre synes jeg!
Hvor mye skal man ha i vogna? Hvor mye og hva skal man kle på? Yttertøy?
Siden han har hatt øreverk på begge øra kommer jeg til å bli helt fanatisk med lue (og jeg er ille fra før!) så jeg er stadig på jakt etter gode luer som går over øra til han (og til snupp, selv om hun kan få slippe litt unna til sommeren ;) )

Her blir det litt blanding og lag på lag slik at jeg kan enkelt ta av et teppe, eller dyne i vogna. Ser ann før vi går ut om skinnfellen trengs, og kjenner ofte i nakken. Et eller annet sted leste jeg at det lønte seg å holde på ullen til tempraturen var mer stabil. Så innerst blir det gjerne ull på begge, så får man heller ta vindjakke over da... Men hva med bukser? Iallefall på minsten er det ikke særlig deilig å ligge i vogna med olabukse eller andre slike bukser, så da har det blitt flis eller joggebukse... Og ullsokker! De slipper jeg ikke enda, men det er jo forde jeg ofte fryser på beina..

Har du tips til hvordan treffe med påkledning når det skiller fra +2 til +25 iløpet av dagen og du skal ut?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du vil legge igjen en kommentar! Jeg setter veldig pris på det, og legger du igjen lenke til deg selv stikker jeg innom deg også!