tirsdag 5. april 2011

Ny hverdag

Som jeg har sagt, jeg er lykkelig- men har noen sommerfugler i magen for valget vi har tatt!

Vi har nemlig gått for at jeg skal være hjemme med ungene en stund. Det vil si at snuppa også blir hjemme sammen med meg og lillebror.
Håper at overgangen fra dager i bhg til å fylle dagene med menigsfylte ting her hjemme ikke blir for stor, for vi ser virkelig ei jente som virker så mye mer lykkelig når hun har hatt flere dager på rad hjemme, enn ettermiddager etter bhg.

Vi håper jo å finne noen andre som også er hjemme med 09 barn eller noe rundt der som vi kan være litt sammen med en dag eller to i uka. Men finner vi ikke det så får vi reise litt rundt på forskjellige besøk titt og ofte! Viktig med sosiale utfordringer hos andre enn søsken også! Så kjære venner, bare å pipe på om dere vil ha besøk eller komme på besøk nå altså!!

Denne våren skal vi nok bare hygge oss vi 3 hjemme, litt aktiviteter, faste rutiner og trygge rammer rundt en oppvekst hjemme! Vi går jo en fantastisk tid i møte også, med tining, bare gater og snart sandkasse og blomster ute!
Kanskje blir jeg dagmamma for en til to andre når høsten kommer. Dersom det passer sånn. (idealt ville jo vært en 09 og en 10, men vi får se!)

De to barna våre begynner å vise stor interresse for hverandre også, og de leker endel sammen. Eller storesøster leker med babyn som hun selv nok ser på det som. Hun gleder seg til krabbinga starter, selv om hun nok ikke helt skjønner at han da kommer til å ta mer plass og ta mer leker. Hehe!

Jeg og pappan kommer sammen til å velge hvor vi ønsker fokus for begge i perioder fremover og de skal ha litt forskjellige oppgaver og målsetninger slik at snuppa får utvikle seg videre fra der hun er og lillebror får lov å være liten en stund til.
Når jeg tenker etter blir det jo ikke stort anderledes enn at hun ville vært blant noen av de eldste på avdelingen i bhg heller..

3 kommentarer:

  1. Har du bil, kan dere komme hit vettu:) Er ikke sååååå langt til Holmestrand:)

    SvarSlett
  2. Kanskje vi skal gjøre det når sommern kommer!! For vi har bil, bare at den er litt syk om dagen. ;)

    SvarSlett
  3. Hehe :) Jeg har ikke lappen så blir litt vanskelig andre veien :)

    SvarSlett

Takk for at du vil legge igjen en kommentar! Jeg setter veldig pris på det, og legger du igjen lenke til deg selv stikker jeg innom deg også!