fredag 8. april 2011

Hva folk forventer av en hjemmemamma

Ikke at jeg har så store bilder av hva folk forventer av en hjemmemamma, men etter å hå googla "stay at home mom" er det dette bilde jeg får opp flest ganger


Spessielt disse to med mamman som skal gjøre alt samtidig dukker stadig opp (hentet lovlig fra en side derfro alle 4 :) )
Og på stort sett alle bildene ser du en mamma med en eller flere barn, mobil og pc..

Hmmmm... Jeg vet at mange stay at home moms skal tjene litt penger vedsidenav, men er man ikke hjemme for at være med ungene? Ikke for å sitte å blogge, surfe osv osv?

Her er det iallefall nettid når barna sover, og ikke med en unge på armen og en i buskebeinet, mens middagen brenner i ovnen og jeg vasker gulvet!
Gulvvask, klesvask, oppvask og slike ting blir tatt når det er tid til det, eller sammen med barna. hmmmm...
Kanskje derfor 50-tallsmammane var så oppspilt på at jentene skulle ut å jobbe? De var tjenestefolk, kok og vaksehjelp samtidig som de var pedagoger og lekekammerater? Godt vi er mer likestilt i dagens samfunn. Jeg skal nå gjøre litt mer her hjemme mens jeg går hjemme, men det betyr ikke at barnas pappa kan komme hjem, sette seg i stolen og ta en drink mens jeg fortsetter å ta meg av barn og hus- a la en Frinsh episode! (er det ikke slik det skrives da.. denne fantastiske serien med alkoholnivå og røyking på så høy nivå at man nesten blir røyksugen bare av å se på?!)  Det blir nok fortsatt deling på ting, men nå vet jo han litt om hvordan det er å ha begge hjemme også da ;)

2 kommentarer:

  1. Blir spennende å lese om hverdagen din :) Jeg har noen små forslga til hva dere kan gjøre: bake, gå turer, lage sanger med utstyr, snakkepakker, lage trolldeig, lage hjemmelaget plastelina, tegne, male og mere til ;)

    SvarSlett
  2. SÅ bra! :D Tar imot masse tips!

    SvarSlett

Takk for at du vil legge igjen en kommentar! Jeg setter veldig pris på det, og legger du igjen lenke til deg selv stikker jeg innom deg også!