søndag 15. januar 2012

Middagsmenyer med barn i hus

Det er ikke akkurat fred og ro rundt middagslaging her i huset, og derfor er mange av menyene for øyeblikket ting som enkelt kan lage seg selv, iallefall mye av tiden.. 
Mye prøver jeg også å gjøre ferdig mens de små sover, dersom de ikke kan være med å dele eller slike ting. 
Jeg hadde denne posten for en stund siden, og tenker at det kanskje kan være hyggelig å dele menyer igjen. :) 

Neste ukes meny er slik hos oss: 
Tirsdagsmiddag
Mandag: ris og juice chikken.  (kylling i stekepose med krydder i ovenen- genialt og godt!) og salat
Tirsdag: Potetbåter (hjemmelaget), kalkunkarbonader og sprø salat
Onsdag: ovnsgratinert laks med pinnekjerner, sukkererter og aburgin, potetmos (hjemmelaget) og agurksalat
Torsdag: pannekaker og tomatsuppe (her trengs det nerver av stål Hehe!) 
Fredag: fylt pita, ost, salat, kyllingkjøtt, mais og andre grønnsaker
Lørdag: pølser på bål ute? 
Søndag:  gryterett og ris, med salat og loff. 





Her er det ikke lavkarbo som dere ser, men tror vi skal være ganske varierte i  menyen iallefall! :) 


Har du noen gode tips om enkel middag, som gjerne kan gjøre seg litt selv?

2 kommentarer:

  1. åh.. akkurat som du har lest tankene mine i dag.. for jeg har også sittet og skrevet ukemeny for den neste uka.. ikke helt ferdig, så glad for tips fra deg ja. skal jammen ha en sånn juicy chicken en dag jeg også!

    SvarSlett
  2. Hehe! Denne er faktisk laget på tirsdag ;)
    Lykke til med ukesmeny!

    SvarSlett

Takk for at du vil legge igjen en kommentar! Jeg setter veldig pris på det, og legger du igjen lenke til deg selv stikker jeg innom deg også!