onsdag 18. januar 2012

Gjenbruk og brann.

Som sikkert mange andre er det ting jeg gjerne bruker flere ganger.. Rett og slett fordi det ikke virker oppbrukt enda. 
Jeg er mer glad i matbokser enn mat i matpapir, glass fra syltetøy og annet kan brukes til så mangt, og rester av plank/plater ol er en drøm (ikke for min samboer da, for jeg har ikke alltid nok tid til å bruke det fort nok).


Idag tenkte jeg å gjenbruke bakepapiret. Det var bare brukt til steking av grove horn, så det ser jo omtrent ikke brukt ut. 
Lillemann trenger ny bleie og jeg går for å skifte den mens ovnen blir varm. 

Da jeg kommer ut igjen er det tykk grå røyk i hele kjøkkenet, og det brenner i ovnen.. Bakepapiret har blitt for varm og det har sikkert (iallefall ifølge andre) vært litt fett eller olje på det etter sist bruk. 
Iallefall slo røyken mot meg når jeg åpna døra, og med grytekluter tar man satt og får stekeplata med flammene i vasken og slukker med vann. Av og til veldig fint å ha litt ekstra slange på kjøkkenvasken. 
Ikke mye igjen.. Dette er to ark med bakepapir


Det var ikke lenge jeg var borte, men jammen brant det godt. Ovnen har ikke tatt skade av det, og vi fikk ostesmørbrød 10 min senere. Røyken lufte vi fort ut og snuppa har blitt stor nok til å holde seg unna når hun får beskjed og ser farer. 
Hos oss gikk det bra, men det skulle nok ikke vært så lenge til før det hadde vært skader av det der.

Gjenbruker du bakepapir eller andre ting på kjøkkenet?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du vil legge igjen en kommentar! Jeg setter veldig pris på det, og legger du igjen lenke til deg selv stikker jeg innom deg også!