lørdag 8. oktober 2011

Kjapt og godt! Fylte horn!

Jeg begynte å lage dette på jobben, med rester etter tacomiddager der. De holdt aldri til jeg kom tilbake på jobb dagen etter så det må jo bety at de er gode!

Det er også veldig enkelt!
Bruk en god gjørdeig og bak til horn.
 En god oppskrift finner du tusen steder på nettet, jeg har de siste gangene brukt den fra klikk.no.

Fyll:
versjon taco:
kjøttdeig
tacokrydder
evt tacosaus dersom man sitter stille å spiser (voksne ?)

Stek kjøttdeig og ha i krydder som det står. Fyll delene  med kjøttdeig og ost, evt topp med tacosaus, og rull sammen til horn.
Stek de i ovnen og avkjøl på rist! Genialt å slenge i frysern, og ha med på tur eller til overraskende gjester. Her ble de brukt til barnebursdag i helga! Vellykka!


Versjon kjøttdeig
1 pk kjøttdeig
1 gul løk
1 bok mais (trenger sjelden hele boksen synes jeg..)
kryddermiks (eldorado har mye fint i tacohylla, eller du kan lage en selv)
Stek alt i panna før du fyller horna og har på ost!

Versjon skinke:
Kokt skinke
ost
evt tomatpure

Det er egentlig bare å fylle med middagsrester og ha i litt ost, det blir godt!
(jeg liker ikke for mye saus i da, for da synes jeg fort de blir så bløte)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du vil legge igjen en kommentar! Jeg setter veldig pris på det, og legger du igjen lenke til deg selv stikker jeg innom deg også!