tirsdag 20. september 2011

Aktiviteter for små barn...

Det er sikkert like mange meninger om hvor tidlig man skal begynne med aktiviteter for små barn på ettermiddag/kveld. Vi har valgt å ha begge ungene på babysvømming, og har vært veldig fornøyd med det. Men siste halvåret ble det nok litt ensformig for storesnupp og førte til endel konflikter iløpet av en "svømmetime". Derfor har vi i høst ikke meldt oss på, og ikke deltatt på organisert svømming.

Derimot har snuppa fått starte på turn. Det er viktig å  bli kjent med kroppen sin og få utfordringer på det å bruke den på forskjellige måter. Det er også en god arena for frøken T å oppleve det å skulle ta beskjeder, vente på tur og forholde seg til mange barn på en gang.
Hun synes det er kjempe gøy! Det er aktiviteter hun mestrer greit, men samtidig har mulighet til å strekke seg lenger på. Hun utfordrer seg selv både på høyder, sosial kontakt og balanse.
Jeg har rett og slett ikke tid til å ta bilder under de 45 min turn varer, for det er full fart og hun trenger endel veiledning.  Noe vi trener masse på er å vente på tur! Og DET er sunt det! hehe! Det er to ungdommer som har kurset og de prøver alt de kan å nå frem til alle, jeg aner ikke hvor mange barn det er men det er mange og foreldre er ikke akkurat de beste til å holde munnen de heller. Merker godt at de ikke har pedagogikken  i bunn, men erfaring på hva som virker på 2-4 år og hva som virker på 4-6 år tenker jeg de får raskt! Det er første året de leder kursa og jeg er imponert!

Nå har vi også fått melding om at vi kan være med på svømmeparti på lørdager, formiddagen, men etter soving! Det passer oss perfekt!!! Da er det i privat regi, vi styrer selv hva vi vil gjøre og hvor vi vil ha fokus. Så nå håper vi det er barn å leke med, badelysten fortsatt er på plass hos begge to og at vi som foreldre har fått med oss de viktigste verktøyene for å gjøre barna trygge i vann og at de kan bli selvbergende.

Hva gjør dere sammen med barna og når synes du det er greit å starte på organiserte aktiviteter?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du vil legge igjen en kommentar! Jeg setter veldig pris på det, og legger du igjen lenke til deg selv stikker jeg innom deg også!