fredag 2. oktober 2009

Retur av Avent

Som dere sikkert har fått med dere, så har bla Avent laget sine flasker med BPA, noe som kan gi barnet skader De fleste kastet flaskene sine når de fikk denne beskjeden.

Ei på babyverden har sendt mail til Avent produsenten og fått dette svaret:Hei og takk for din henvendelse,Vi ønsker å erstatte dine eksisterende flasker med BPA frie flasker, det du gjør da er at du sender inn de flaskene som er i polykarbonat som det står ”Philips Avent” på og som er under 2 år til denne adressen:Midelfart Sonesson ASDrammensveien 134,Postboks 144 Skøyen0212 OsloMerk pakken med ”retur Avent” og send med din adresse.
Siden skruringen (den hvite ringen) og silikonsmokken ikke inneholder BPA anbefales det at du beholde disse, siden de passer på de nye flaskene du får – ingen vits i å returnere disse, bedre å bruke de:) Da sender du inn kun selve flaskedelen i gjennomsiktig hard plast.Dersom du er avhengig av flaskene daglig vil jeg anbefale deg at du beholder noen flasker, og sender inn disse senere til du har mottatt noen nye fra oss. Evt. kan du bruke skruringen og tåtesmokken på våre Magic kopper eller VIA beger – da får du en fullverdig tåteflaske og et BPA fritt alternativ. Både Magic koppene og VIA begrene er kjekke og ha til senere/annen bruk. Vi prøver å levere ut nye flasker så fort som mulig, men de sendes fra England så det vi kan ikke garantere at vi kan sende de med en gang.


Har DU noen avent flasker liggende så send de inn og få dem erstattet
Flaskene kan man sende inn på denne adressen
Midelfart Sonesson AS
Drammensveien 134,
Postboks 144 Skøyen
0212 Oslo
Merk pakken med “retur Avent” og send med din adresse.

Jeg har jo selv kasta disse, men tenker kanskje å levere tilbake smokker som ikke er åpna i butikkene.

5 kommentarer:

  1. Supre greier!
    Undres om de erstatter smokkene også? Jeg sender nok dem med samtidig, tenker jeg.
    Aventflaskene har lenge bare ligget i en pose her. Først likte ikke Tassen Avent-flaskene, og så ble de bare stående fordi jeg skulle gi dem bort. Og så fant jeg ut om BPA'en, og så har de bare blitt liggende. Nå er det vel på tide å grave dem fram og sende dem tilbake :D

    SvarSlett
  2. Hei!
    Hva med Avent brystpumpe? Inneholder den og BPA? Sender jeg i så tilfelle hele kofferten inn?

    SvarSlett
  3. Ikke for å kuppe noe her, men jeg tenkte bare å si ifra at hele lista over babyprodukter som inneholder BPA ligger på gronnhverdag.no :)

    SvarSlett
  4. Savner også info om pumpene, er de også av polykarbonat? (ser slik ut)

    Testene er av flasker og smokker

    SvarSlett
  5. Kan man fortsatt sende inn gammle flasker??

    SvarSlett

Takk for at du vil legge igjen en kommentar! Jeg setter veldig pris på det, og legger du igjen lenke til deg selv stikker jeg innom deg også!