søndag 4. oktober 2009

Høsten har virkelig kommet :D

Nå er det ingen tvil om at høsten har kommet! Jeg er både veldig glad i høsten og litt trist fordi sommeren er over.
Høsten er en flott årstid fordi:
- man kan pakke seg inn i gode varme ullklær
- fyre i peisen
- stearinlys synes inne om kvelden
- man ordner hagen klar til neste vår
- en tid der alle på enmåte lander litt etter alt de skal rekke på sommeren, og har tid til å kose seg med enkle ting
- alle de flotte fargene ute!
- det blir kaldt på soverrommet igjen når man skal sove!
- det nærmer seg jul!! '(elsker jul!)

Denne helga har vi virkelig gjort klar til neste vår! Det er så morsomt! Også kan man gå å speide etter det man har planta og tenkt når snøen smelter!
Selve planting av løk har jeg egentlig gjort mens snuppa har sovi den siste uka. Jeg har tulipaner og krokuser fra før i hagen, og de er bare plantet litt om på. Men jeg har også planta 3 nye sorter som skal komme i april og mai. Blir veldig spennende å se hvordan de blir og hvor mange som kommer opp!
I går kom det snø her, så da ble det ikke så mye jobbing ute. Istedenfor brukte vi litt tid på å diskutere julefeiring og ommøblering av stue. Vi var både konstruktive og kom til enighet! iallefall om jula! Så om noen i familiene har finni bloggen er det bare å vente i spenning! Hehe!!

Idag har vi beskjær og klippet det som skal klippes. Har ikke tatt hele klatrerosa i høst, tatt de skudda jeg ikke ønsker å ha også håper de ikke vokser alt for mye de som er der nå, men kommer med masse fine roser istedenfor!
Det som er ekstra gøy om høsten nå er at jeg stadig oppdager nye planter/busker i hagen. Vi har jo bodd her i 1 år og i fjor tok jeg ikke så ekstremt mye på buskene, må jo se ann hvordan de vokser året etter (er jo ikke akkurat noen hageekspert!) Så i år har jeg tatt enda mer på en del, og da dukker det opp andre (finere synes jeg) busker under. Fant også en rosebusk med knopp!! Sikkert kommet seg litt etter å ha fått litt luft de siste året, blir spennende å følge den neste år!

Nå er jeg og lille snuppa inne og koker grøt (og jeg på bloggen da...) mens pappa T er ute å lør ved. Svigermor kommer snart slik at han skal få litt hjelp. Lite jeg får gjort resten av dagen nå annet enn å være med snuppa.

2 kommentarer:

  1. Heisann!

    De har den samme serien til små prinsesser ;)

    Jeg er inne før jeg legger meg, så ikke før han er sulte en gang på morgenkvisten. Han begynte å sove på engent rom fra ca 4 ukers alder. Ingen av oss sov godt sammen. Han reagerer så på lukta av meg.. Og jeg på alle hans lyder.. hehe.
    Men rommet er ved siden av vårt, så er ikke så langt unna :)

    klem

    SvarSlett
  2. Takk for koselig hilsen i bloggen min! :-)

    Det ser ut til at du har grønne fingre da, hehe. Gleder meg sånn til å få en egen hage jeg og, kanskje det blir litt grønne fingre på meg og da? Tips til hage-laging mottas med takk dersom du har noen.

    Ellers må jeg kommentere høst-lista di; Ja, det er nettopp det som gjør høsten så fin! Høsten er sur og kald, men det er jo så mye fint med den og :-)

    Ha en fin høstkveld da! :-)

    SvarSlett

Takk for at du vil legge igjen en kommentar! Jeg setter veldig pris på det, og legger du igjen lenke til deg selv stikker jeg innom deg også!