onsdag 28. oktober 2009

fulltids barnehage?

Joda, det er tidlig å tenke på allerede, men jeg tenker mye på neste høst.

Etter standaren starter jeg å jobbe igjen neste august (får 10 uker ekstra pga ferie og avspassering) og da forventes det at staten tar over hoveddelen av oppdragelsen for vårt barn.... Har jo selv jobba i bhg og vet at selv de små barna får god omsorg, men jeg ønsker at hovedtiden av vårt barns våkne tid skal være med familie iallefall de første årene.
I en drømmeverden kan hun ha barnehageplass som vi kan bruke noen timer om dagen. På den måten får hun de positive sidene av barnehagelivet; sosial trening, respekt for andre voksne, lek med andre barn og forskjellig stimuli.  Samtidig får hun masse tid sammen med mamma og pappa hver dag uten å være utslitt. Da kan vi faktisk legge grunnlaget for oppdragelsen hjemme og ikke bare i statens form....

Noen som kan finne en løsning på hvordan økonomien skal gå opp for meg? Barnehageplass, maks 3-4 timer arbeid om dagen, ønsker å studere, og få full opptjening til neste foreldreperm.... tror jeg sliter litt med dette....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du vil legge igjen en kommentar! Jeg setter veldig pris på det, og legger du igjen lenke til deg selv stikker jeg innom deg også!