torsdag 23. februar 2012

Små barn på tur...

I disse vinterferie tider er det jo mange som tar med seg familien på tur! Både korte og lange..

Jeg tenkte jeg skulle dele noen av mine tips etter vinterferietur med små barn på fly... Så kanskje noen kan ha nytte av det!

1) Håndbagasjer bør bestå av leker, helst uten lyd, men som kan fenge lenge.
2) Ha med noe spennende og nytt til HJEMREISEN!
3) Mat på flyet er bare tull, greit å få, men metter ikke små barn og kommer gjerne på feil tidspunkt. Kjøp med litt fra Narvesen på flyplassen, både av drikke og mat.
4) Dersom du reiser med flere enn 1 lite barn, ha mulighet til å ha full kontroll på de på flyplass ol! Bruk seler med gåstropper ol! Det er mange barn som mister mamma eller pappa! Spesielt om dere reiser flere sammen og barna er under 5-6 år! Bæreseler er også en fin ting!
5) Bytt bleier før dere går ombord i flyet, da kanskje du slipper unna eller slipper med bare 1 skift.
6) En type filmfremviser ol med høreklokker kan gi deg mye fritid!!!

Tips til leker i koffert på flyet:
- tegnesaker
- små biler som ikke kjører avgårde av seg selv
- bøker som fenger barnet
- lego (små prosjekter)
- oppgavebøker for de litt større
- små dukker/figurer
- filmer
- spill som passer for alderen

(drikkeflasker som ikke renner og litt mat :)

Har du noen gode tips å dele?

Ha en fin vinterferie til alle som har eller skal ha det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du vil legge igjen en kommentar! Jeg setter veldig pris på det, og legger du igjen lenke til deg selv stikker jeg innom deg også!