onsdag 2. november 2011

Litt guffen tur i skogen

Vi bor i en by der det har vært militærleir "bestandig", men nå er det ikke annet enn en treningsleir. Vi hører øvelsene godt her hjemme, men på tur i skogen i dag fikk vi oppleve de litt for nære synes jeg. Plutselig var det grønne menn rundt i skogen rundt oss, sammen med slike militærkassebiler. Jeg ante hva som ville skje så vi pakka sammen og gikk. (turte faktisk ikke ta bilde av de da... Hehe)
Ute på veien står det to fulle biler og militærgutta holder vakt langs veien. På trilleturen sovna storesnupp, men lillegull synes dette var veldig spennende.
Vi skulle vist komme midt oppi selve morroa! Det kjører stadig 5 fulllasta biler frem og tilbake mellom to avkjøringer, og plutselig starter de virkelig å krigen. De skyter, roper, kjører mer og skyter mer.
Må si jeg gjerne skulle sett at de holdt seg rundt militærleiern, og ikke i områdene vi leker. Men det er sikkert flott for store barn å leke der også!
Godt å være hjemme igjen. De dukker ikke opp i hagen her iallefall!

2 kommentarer:

  1. Synes nå ivertfall at de burde markeres at det blir holdt en øvelse der. Så ikke slik som dere dukker mitt oppi "krigen" Er ikke alltid det er noe kjekt verken for store eller små..

    SvarSlett
  2. Det er nå sånn å bo i militære områder. Ungene blir ikke redde da, de er vant til både lyden av dem og synet.
    Verre med meg! Hehe

    SvarSlett

Takk for at du vil legge igjen en kommentar! Jeg setter veldig pris på det, og legger du igjen lenke til deg selv stikker jeg innom deg også!