mandag 20. juni 2011

Lanoungen

Det er igang igjen! Folk legger inn bilder av sine barn, gjerne i badekar eller liknende på nett, og fraskriver seg alle rettigheter til bildet og dermed også retten til å mene noe om hvordan det blir brukt under kampanjen.
Alle står fritt til å viderebruke bilde på twitter, facebook osv,

Hentet fra lano:
 Barnets fornavn, fylke samt navn på fotograf (dersom oppgitt) vil bli publisert sammen med bildet. Publiserte bilder vil kunne spres videre til blant annet Facebook eller Twitter, både av innsender og andre besøkende på nettsiden.
Videre:
Når du laster opp bildet, samtykker du til at alle rettigheter til bildet overføres til Lano/Lilleborg. Du samtykker til at bildet kan publiseres på internett (herunder på lano.no, Facebook og Twitter) og i andre medier. Hvis ditt bilde blir kåret til fylkesvinner eller Lano-Ungen 2011, samtykker du til at Lano/Lilleborg har en eksklusiv og evigvarende rett til å bruke bildet i enhver form for markedsføring uten vederlag.
Evigvarende rett til å bruke bildet i enhver form for markedsføring uten vederlag. Japp!

Lykke til til alle foreldre! Tror kanskje ikke mine kjære barn hadde synes det er kjempekult å få valkete badebilde eller annet bilde i netton opp i hvert søk på navnet sitt på nettet, eller en kampanje med tidligere lanounger i sann 13-14 årsalder...

Her kunne jeg jo ha delt noen helt tilfeldige barn fra siden til lano, men jeg lar være.
 

3 kommentarer:

  1. har tenkt det der noen ganger jeg også...

    og ikke nok med alt det du skriver, jeg blir ganske lei av alle som maser om stemmer hele veien jeg....

    SvarSlett
  2. hey!
    ville bare si at jeg har spredd dette blogginnlegget ditt på et lukka forum jeg er på.
    og ser på face nå at flere av de faktisk har lagt det ut der som en link. for å få flere til å tenke på det med rettighetene på bildene sine...

    SvarSlett

Takk for at du vil legge igjen en kommentar! Jeg setter veldig pris på det, og legger du igjen lenke til deg selv stikker jeg innom deg også!