onsdag 22. september 2010

Foreldremøte og barnehagejente

Det er vel ingen vei tilbake nå. Lille baby T har blitt barnehagejente! Selv om jeg gjerne skulle utsatt det et års tid eller noe er det litt seint nå, hun er "omvendt" og er nå vant til aktiviteten og uroa.
Det er godt at snuppa viser masse tegn på å kose seg i barnehagen, hun gleder seg over å se barna og de voksne (iallefall de som har vært der siden starte). Hun viser tegn på å skjønne at mamma eller pappa kommer å hente, iallefall sier hun setninger som "mamma kommer snart" og "mamma og pappa komme etterpå". Hun har jo hørt de mange ganger, men det ser ut til at innholdet har blitt forstått.  hehe!
De siste dagene har jeg kunne kysse henne hade og vinke uten at hyling starter. Hun gråter vist litt når jeg faktisk har gått, men går fort over.

En annen del av småbarnsforeldre- tilværelsen er foreldremøter.
Vi var begge på vårt første i går, sambo var veldig klar etterpå at dette var mer min greie enn hans, så det blir nok i hovedsak min oppgave. ¨
Tema i går var mat og forventinger. Det er jo småbarns avdeling og de eldste barna har ikke engang fylt tre år, så for oss det er dem holdninger til mat og rutiner rundt matbordet viktigere enn hvor mye sukker det er i det forskjellige og hvor behandla fiskepinner er.. Jeg vil heller at snuppa får sukker enn kunstige tilsetningsstoffer og mye fargestoffer, men iht nasjonale retningslinjer er det jo ikke masse de kan gjøre feil. Dessuten er dette 1 1/2 måltid om dagen for vår lille frøken, så det meste står vi jo for selv enda. :D

Mormor passa snuppa og de kosa seg tror jeg. Det ble bading og mating før legging, så de hadde jo litt tid sammen der hun var våken også. Snuppa fortalte masse om det i dag, men jeg skjønte lite, bare momo og mat, bade og mamma og pappa! (historien var vel nærmere 5 min tror jeg!)

Nå er det avgårde til svangerskapskontroll!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du vil legge igjen en kommentar! Jeg setter veldig pris på det, og legger du igjen lenke til deg selv stikker jeg innom deg også!