mandag 22. mars 2010

BARNEHAGEPLASS

Jeg ser jo tydelig at vi har et lite sosialt vesen som raskt kommer til å kjede seg hjemme med bare mamma ganske snart. Jeg har nevnt det i et tidligere innlegg, at det så dårlig ut for å få plass i barnehagen vi ønsket. Og vi fikk til og med mail om at de ikke skulle ta inn nye søkere i år, de måtte prioritere søsken.
Men noen få dager senere lå det brev i postkassa med 100 % plass til snuppa akkurat der vi ønsker henne!!

Jeg tror jeg skal være hjemme neste år, men hun trenger absolutt noen å leke med! Og det er ikke mange som er hjemme lenger. Dermed får hun korte dager i barnehagen til vanlig og vi har mulighet til å ha henne der hele dager om vi trenger! Kan man få det bedre?! Nei ;) Full fleksibilitet, i gåavstand, med flotte lokaler og god personaltetthet!
Nå får jeg det som jeg har drømt om! Hun får de sosiale godene av barnehage, men vi blir fortsatt hovedpersonen i hverdagen og oppveksten! Jeg vet at vi etterhvert må benytte oss av den fulle plassen, men vi har mulighet til å utsette det litt slik at "samfunnet" ikke tar over mesteparten av omsorgen i barnets våkne tid enda! (høres ut som jeg er mot barnehager, det er jeg ikke! Men jeg ønsker at mine barn skal ha mulighet til å oppleve ting sammen med oss som foreldre andre dager enn lørdag og søndag. Og jeg ser hvor slitne og hvor hektisk det ofte er for mange etter fulle arbeidsdager/bhgdager. Jeg har mulighet til å kombinere og flekse litt iallefall i en periode nå- og er lykkelig over å ha den muligheten!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du vil legge igjen en kommentar! Jeg setter veldig pris på det, og legger du igjen lenke til deg selv stikker jeg innom deg også!