søndag 25. april 2010

Deilig, enkel middag!

Jeg glemmer hvor god denne er mellom hver gang vi har det, også så enkelt!!
GULROTSUPPE!!  Nam!!


Eneste du trenger til 2 personer, (to store posjoner er)
- en  gul løk               
- 400 g gulrøtter        
1.) hakk den i biter og ha i kjele til den er gylden
2.) skrelles og deles i grove biter som du har i en kjele med vann som akkurat dekker gulrøttene. Kok de møre før du moser det med stavmikseren.
3) ha gulrøtter og løk i kjelen, spe evt med litt mer vann.
4) 1 buljonterning i suppa og smak til med krydder.
( Jeg bruker litt salt og pepper, litt timian og litt ingefær. Andre tips er appelsin, chilli. Ja bare å prøve seg frem!)

 Gi et oppkok!
Server med en dæsj Creme Fraish i midten og gjerne hvitløksbrød til!!

Utrolig godt!!!


 Oppskriften fant jeg engang på klikk.no! Kjempe lurt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du vil legge igjen en kommentar! Jeg setter veldig pris på det, og legger du igjen lenke til deg selv stikker jeg innom deg også!